پسر هندی با ورق گالوانیزه شیروانی در تبریز شعبده بازی می کند

ورق فلزی گالوانیزه و ورق گالوانیزه شیروانی در تبریز فلزی است که برای جلوگیری از زنگ زدگی و محافظت از فلز در برابر عناصر با لایه محافظ روی پوشانده شده است. گالوانیزه کردن معمولاً روی آهن یا فولاد انجام می شود و فولاد اغلب در حالی که در ورق است گالوانیزه می شود.

با این حال، انواع مختلفی از ورق فلز گالوانیزه وجود دارد. در حالی که همه انواع از فولاد ساخته می شوند، اما از نظر خواص فیزیکی و نحوه گالوانیزه شدن با هم تفاوت دارند.

اصطلاح “فولاد تجاری” به ورق فولادی گالوانیزه اولیه، مانند تصویر بالا، اشاره دارد که می توان آن را در محل استفاده یا نصب آن برش داد و شکل داد.

می توان آن را با استفاده از روش های خمشی و کشش ساده شکل داد و می توان آن را در هر جهتی خم کرد تا روی خود صاف و بدون نیاز به اعمال حرارت باشد.

فولاد تجاری برای کاربردهای بی شماری در تولید استفاده می شود و به ویژه در صنعت خودروسازی محبوبیت دارد.

ورق

فولاد فرمینگ نوعی فولاد گالوانیزه است که انعطاف پذیری بیشتری نسبت به فولاد تجاری دارد و همچنین دارای استحکام کششی بالاتری است.

این بدان معناست که فولاد شکل‌دهی آسان‌تر می‌تواند شکل‌دهی یا کشیده شود، و همچنان استحکام خود را بدون شکنندگی حفظ می‌کند.

شکل‌دهی فولاد به ورق‌های یکدست‌تر نیز کشیده می‌شود. با این حال، گرانتر از فولاد تجاری ساده است.

فولاد گالوانیزه گرم نوعی ورق فولادی است که رول شده و از طریق یک خط گالوانیزه عبور می کند.

این یک فرآیند تولیدی است که نوارهای بلند فولاد را از داخل خمره ای از روی مذاب یا آلیاژ روی-آهن عبور می دهد.

این فرآیند تضمین می کند که یک لایه یکنواخت از روی یا آلیاژ روی فولاد را می پوشاند و امکان ایجاد درجات مختلف پوشش روی را فراهم می کند، زیرا روی یا آلیاژ را می توان در یک لایه ضخیم برای گالوانیزه کردن سنگین اعمال کرد.