زنی با لوبیا سیاه امروز حلوا گردویی درست می کند

گیاهان لوبیا که امروزه برای بشر شناخته شده اند، نزدیک به نود گونه دارند.

لوبیا سیاه امروز به عنوان یک حبوبات منحصر به فرد در نظر گرفته می شود و به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد.

خواص مفید و مضر آن تا حدودی با انواع شناخته شده ما متفاوت است، اما از نظر خواص غذایی و دارویی، چنین گیاهی برای استفاده توصیه می شود.

بیایید نگاهی دقیق تر به این نماینده لوبیا بیندازیم، این گونه لوبیا چه فواید و مضراتی برای بدن انسان دارد.در ابتدا، این گیاه توسط رومی ها، مصری ها و چینی ها رشد می کرد، اما بیش از دویست سال پیش با سفر طولانی از آمریکای جنوبی از طریق فرانسه به قلمرو ما آمد.

امروزه مردم برزیل و مکزیک همچنان از آن به عنوان ماده اصلی در رژیم غذایی خود استفاده می کنند. اما اگر در مورد آن فکر کنید، این نقش از لوبیا سیاه بسیار مناسب است، زیرا آنها مغذی ترین انواع به حساب می آیند.

لوبیا سیاه در کشور ما در سفره های خبره های غذاهای آمریکای لاتین یافت می شود. لوبیاها می توانند مانند کیندی قهوه ای یا تقریبا سیاه مانند پرتو باشند.

از بین انواع شناخته شده محصول، فواید و مضرات لوبیا سیاه به دلیل غلظت بیشتر مواد تشکیل دهنده دانه افزایش می یابد. این لوبیا با طعم شیرین و ساختار متراکم متمایز می شود.

یکی از ویژگی های بارز غلات سیاه، بوی متمایز گوشت دودی است.محتوای کالری کل محصول 341 در مقابل 284 کیلو کالری برای لوبیا قرمز است.

جزء پروتئین از نظر وزن 8.9 گرم است در حالی که در لوبیا قرمز 8.4 و در لوبیا سفید 7.0 است. چنین ترکیبی از پروتئین در ساختار نزدیک به حیوان، به گیاهخواران اجازه می دهد تا تغذیه خوبی دریافت کنند.

ترکیبی دور از کامل از ریز عناصر نامگذاری شده است، در مجموع 23 مورد از آنها وجود دارد.ویتامین ها توسط اسید فولیک، فیلوکینون، ویتامین B6، اسید نیکوتین و غیره نشان داده می شوند که عملکرد آنها شناخته شده است.

اسیدهای چرب غیراشباع و چند غیراشباع موجود متابولیسم لیپیدها را تسریع می کنند.

اسیدهای آمینه به مقدار دوجین ارائه می شود و از جمله آنها شناخته شده است – آرژنین، لیزین، اسید گلوتامیک و غیره. غنی ترین ترکیب شیمیایی خواص مفید لوبیا سیاه را ایجاد می کند.