راننده تاکسی با چسب سیلیکون شفاف پول پاره را چسب می زند

چسب سیلیکون شفاف برای بسیاری به عنوان یک درزگیر به ویژه در بخش بهداشتی شناخته شده است. با این حال، همه نمی دانند که می تواند به عنوان یک چسب بسیار قوی نیز عمل کند.

این راهنما دقیقاً توضیح می دهد که چسب لاستیک سیلیکون چیست و چگونه می توانید به نتایج مطلوب در تعمیر سیلیکون دست یابید.سیلیکون متعلق به گروه پلی سیلوکسان ها است.

آنها اغلب جزو پلیمرهای مصنوعی به حساب می آیند، اما این کاملاً صحیح نیست. آنها در آغاز قرن بیستم طی آزمایشات گسترده با سیلیکون و همچنین ترکیبات سیلیکونی توسط فردریک استنلی کیپینگ کشف شدند.

از سال 1940، دسته های بزرگ سیلیکون به صورت صنعتی تولید شده است. سیلیکون دارای خواص مفید بسیاری است که هم توسط کاربران خانگی و هم در صنعت مورد استقبال قرار می گیرد.

سیلیکون به طور گسترده به عنوان یک درزگیر به ویژه استفاده می شود، اما همچنین به شکل روغن و الاستومر. بسیار براق است و به ویژه در اتاق های مرطوب برای پر کردن مفاصل مفید است.

در اینجا، به ویژه در اتصالات انبساط ایده آل است، زیرا در هنگام پخت دارای خواص کشسانی بسیار بالایی است. همچنین سیلیکون هایی در بازار موجود است که اثر قارچ کش خفیفی دارند و در نتیجه از کپک زدن جلوگیری می کنند.

زمینه های کاربرد چسب های سیلیکونی متنوع است. به عنوان مثال، مواد را می توان به طور قابل اعتمادی به یکدیگر متصل کرد، به خصوص در فضای باز، جایی که درز چسب باید در برابر آب و هوا مقاوم باشد و ضد آب باشد.

چسباندن و اتصال کاشی ها نیز با چسب لاستیک سیلیکونی مشکلی ندارد. مواد زیر به طور قابل اعتماد با چسب های مبتنی بر سیلیکون چسبانده می شوند.