ایزوگام قهرمان دلیل قهرمانی آرژانتین در جام جهانی

حفاظت از اجزای سازه‌ای، ساختمان‌ها و تاسیسات در برابر نفوذ آب توسط ایزوگام قهرمان یا مصالح ساختمانی یا نشت آب یا سایر سیالات خورنده، عایق رطوبتی استفاده عادی از ساختمان ها، تاسیسات و تجهیزات را تضمین می کند و قابلیت اطمینان و دوام آنها را افزایش می دهد.

عایق رطوبتی ضد نشت برای محافظت در برابر نفوذ آب به سازه‌های زیرزمینی و زیر آب (زیرزمین‌ها و مناطق زیرزمینی ساختمان‌ها، تونل‌های حمل‌ونقل، شفت‌های معدن، خزانه‌ها و کیسون‌ها) استفاده می‌شود.

در مهندسی هیدرولیک برای محافظت در برابر نفوذ آب سازه های نگهدارنده (سدها، پیش بند آنها، پتوهای پارویی بالادست و دیوارهای هسته) استفاده می شود.

علاوه بر این برای محافظت در برابر نشت آب های صنعتی یا فاضلاب (کانال ها، تونل ها و سایر مجاری آب، حوضچه ها، مخازن ته نشینی و مخازن ذخیره سازی) استفاده می شود.

عایق رطوبتی ضد خوردگی برای محافظت از مصالح ساختمانی در برابر مایعات و آب های شیمیایی خورنده (به عنوان مثال، آب های زیرزمینی معدنی، آب دریا و آب های زهکشی صنعتی).

ایزوگام

از اثرات خورنده جو (به عنوان مثال، در سازه های فلزی بالای زمین و تاسیسات مهندسی هیدرولیک در مناطق سطح آب متغیر)، و از خوردگی الکتریکی ناشی از جریان های سرگردان (به عنوان مثال، در تکیه گاه های خطوط انتقال، خطوط لوله و سایر سازه های فلزی زیرزمینی).

عایق رطوبتی با توجه به مواد اولیه آن مانند آسفالت، معدنی، پلاستیک و فلزی متمایز می شود. با توجه به روش کاربرد آن به صورت رنگ آمیزی، گچ کاری، چسباندن، ریختن، اشباع، تزریق، پرکردن و نصب می باشد.

با توجه به هدف اصلی و ویژگی های ساختاری آن مانند سطح، اتصال انبساط کلیددار، گیره و پارگی، اتصال و اتصال درزبندی و چند منظوره (به عنوان مثال، در عایق های گرمابی و جبران کننده های پلاستیکی).

عایق رطوبتی رنگ شده (گرم و سرد) به شکل یک پوشش چند لایه نازک (تا 2 میلی متر) معمولاً از لاک ها و رنگ های قیری و پلیمری برای محافظت ضد کاپیلاری و ضد خوردگی سازه های بتن مسلح و فلزی انجام می شود.

قابل اطمینان ترین مواد، پوشش های پلیمری داغ قیر و رزین اپوکسی سرد هستند. استفاده روزافزون از مواد پلیمری سرد گیر جدید در حال انجام است.